Tuntikuvaukset


Aikuisten akrobatia -kurssi

Onko tavoitteenaasi oppia kärrynpyörä vai kaipaako käsilläseisontatekniikkasi kohennusta? Haluatko treenata keskivartalon lihaksia tai haastaa itsesi oppimaan uutta? Tätä kaikkea tarjoaa akrobatiaharjoittelu! 
Kurssilla tutustutaan akrobatian perusteisiin sekä kehonhallintaan. Kurssi sopii kaikentasoisille harrastajille, aiempi osaaminen ei ole välttämätöntä. Osallistujien kanssa tutustutaan monipuolisesti lattia-akrobatiaan. Tunnilla harjoitellaan myös paljon pariakrobatian perusliikkeitä. Voit osallistua joko oman parin kanssa tai itseksesi. Akrobatia sopii sekä miehille että naisille.


Core-korsettijumppa

Tunnilla keskitytään keskivartalon lihasten vahvistamiseen -”korsetti kuntoon”. Jotta pinnalliset vatsalihakset työskentelevät oikein, on ensin syvät lihakset saatava oikeaan aikaan töihin. Tunnilla tehdään erilaisia tasapaino- ja lihaskuntoliikkeitä, joissa keskivartalon lisäksi vahvistuu koko keho. Tunnin harjoitteet tähtäävät erityisesti kehon ytimen ’coren’ lihasten (selän lihakset, lantionpohja, syvä poikittainen vatsalihas, pinnalliset ja syvät vinot vatsalihakset ja suoravatsalihas) harjoittamiseen. Core-korsettijumppa on kehonhallintatunti, joka vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti, kehittää keskivartalon voimaa ja koko kehon hallintaa. Tunti on temmoltaan rauhallinen, eikä tunnilla käytetä kenkiä. Tämä tunti sopii erinomaisesti yhdistelmätuntina Niska-selkä-hartia -tunnin kanssa. 


Cross Training 

Tehokas sykettä nostava ja isoja lihasryhmiä kuormittava kiertoharjoittelutyyppinen tunti. Tunnilla käytetään kahvakuulia, voimatankoja, käsipainoja ja muita välineitä.


Kahvakuula

Kahvakuulatreeni on monipuolista liikuntaa, jossa haasteet eivät lopu koskaan. Tunneilla treenataan lihaskestävyyttä ja voimaa sekä aktivoidaan kehon syviä lihaksia. Toiminnalliset harjoitteet harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota sekä tasapainoa. Tunti sopii naisille ja miehille, joille lihaskuntoharjoittelun perusteet ovat jo tuttuja. Tunti on tasoltaan haastava. Huom! Oma kahvakuula/kahvakuulat mukaan! Naiset: aloittelevat kahvakuulaharjoittelijat, 6-8 kg, edistyneet 10-12 kg. Miehet: aloittelevat kahvakuulaharjoittelijat ja kestävyyslajien harrastajat, 12-14 kg, edistyneet 16 kg ->.


Kehonpainotreeni

Oman kehon painolla tehtävä reipastempoinen tunti, jossa tehdään niin vahvistavia kuin liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Kehonpainotreenissä koko keho pääsee töihin. Treeni kehittää voimaa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja kehon hallintaa. Liikkeisiin annetaan tarpeen mukaan eri tasoja. Tunnilla saatetaan tehdä myös aerobisia osuuksia, mutta pääpaino tunnilla on erilaisissa kehon painolla tehtävissä harjoitteissa.


Kuntoa ja kehonhuoltoa 

Tunnin aluksi herättelemme kehoa joustoilla ja kevyillä venyttelyillä. Sitten kuormitamme hengitys-ja verenkiertoelimistöä reippailla askelluksilla ja koordinaatioharjoituksilla. Tunti sisältää myös tehokkaat monipuoliset lihaskuntoharjoitukset, nivelliikkuvuuksista huolehtimisen ja tasapainon harjoittamisen. Lopuksi palauttavaa venyttelyä. Meillä on myös mahdollisuus käyttää vaihtelevasti erilaisia voimisteluvälineitä tukemaan, virkistämään ja lisäkuormittamaan tunteja. Musiikki on liikkeitä tukevaa ja fiilistelevää. Tule mukaan iloiseen ryhmään, ilman suorituspaineita!


Kuntopiiri 

Lihaskuntoharjoittelua kuntopiirin muodossa eli vaihdetaan suorituspisteeltä toiselle. Tunnin alussa kevyt lämmittely, sitten itse harjoitus, lopussa lyhyet venyttelyt. Liikkeistä annetaan vaihtoehtoja ja huilitaukojakin pidetään, joten sopii hyvin monen tasoiselle kuntoilijalle, myös aloittelijoille.


Kuntotanssi 

Kuntotanssi on monipuolinen, helppo ja hauska tunti, jossa liikutaan erilaisten musiikkien ja rytmien tahtiin, tanssityylien vaihdellessa mm.rock'n roll, disco, hip hop, jazz, country western, suomi aerobic, latino jne. Tunti kehittää kuntoa, kestävyyttä, koordinaatiota, tasapainoa ja vartalon hallintaa. Tunti etenee musiikkikappale kerrallaan ja jokainen kappale on tyyliltään erilainen. Tanssiaskeleet ja koreografiat ovat tunnilla helppoja ja jokainen pärjää omalla tyylillään ja tehollaan. Tärkeintä tunnilla onkin musiikin tuoma fiilis ja tanssimisen ilo! Lopuksi lyhyet, palauttavat venyttelyt. Mukaan tanssiin sopivat tossut tai lenkkarit esim. aerobic-kengät ja vesipullo. Kuntotanssi on hauskanpitoa, jossa kunto kohoaa huomaamatta!

Lavis ®

Lavis-lavatanssijumppa on helppo, hauska ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan kombinaatioon. Se on tanssillista liikkumista pääosin kotimaisen lavatanssimusiikin tahtiin. Tunnit koostuvat vaihdellen eri tanssilajeista mm. humppa, valssi, tango, cha cha, jenkka jne. Laviksessa et tarvitse paria etkä erityistä tanssitaustaa. Helppoja tanssiaskeleita, koreografioita ja jumppaliikkeitä!


MovieStars

Tervetuloa fiilistelemään elokuvamusiikin mukaan! Tunnin aikana harjoitellaan nautiskellen muutama hieman tanssillisempi viritys ja heittäydytään tunnelmasta toiseen. Hyvän mielen tanssitunti!


Musikaaliset & Leidit

Luvassa on tanssia, voimistelua, rytmittelyä ja akrobatiaa. Pääpaino on vaihteleviin musiikkeihin harjoiteltavilla koreografioilla, joten säännöllinen osallistuminen on toivottavaa.
Ryhmä sopii sekä aloittelijoille että tanssi- tai voimistelutaustaa omaaville. Vaikka koreografiat tarjoavat myös haastetta, tärkeintä on kuitenkin innostus, heittäytyminen ja hauskanpito.


Niska-selkä-hartia

Tunnilla tehdään erilaisia avaavia, liikkuvuutta lisääviä, vetreyttäviä sekä kevyesti vahvistavia, lihasten verenkiertoa edistäviä harjoitteita niska-selkä-hartia -alueelle ja selkärangalle. Kehon oikeat linjaukset huomioidaan kaikissa liikkeissä. Tunti on temmoltaan rauhallinen, eikä sisällä minkäänlaisia askelsarjoja. Musiikki saattaa soida taustalla, mutta liikkeet tehdään omaan tahtiin. Apuna harjoitteissa voidaan käyttää keppiä, pilatespalloa, kevyitä käsipainoja (1kg) ja tennispalloa. Tunnilla ei käytetä kenkiä. Mukaan oma tennispallo sekä max. 1 kg:n käsipainot (vaihtoehtoisesti 0,5 litran vesipulloja 2 kpl). Tämä tunti sopii erinomaisesti yhdistelmätuntina Core-korsettijumpan kanssa. 


Step + Body 

Reipas ja iloinen, vanha kunnon steppitunti! Alkulämmittelyn jälkeen askelletaan step-laudalle, rakennetaan helppo koreografia. Laudalle askellus nostaa sykettä ja parantaa kestävyyttä, pohjakuntoakin on hyvä jo olla. Tunnin loppupuolen lyhyt, mutta tehokas lihaskunto-osuus vahvistaa lihaksia. 


Tehotreeni

Reipas lihaskuntotunti, jossa yksinkertaisen alkuverryttelyn jälkeen tehdään liikkeitä, niin oman kehon painolla, kuin välineitä apuna käyttäen mm. käsipainot tai voimatanko. Lyhyet aerobiset osuudet saattavat myös vuorotella lihaskunto-osuuden kanssa. 


Tuolijumppa

Tule mukaan tehokkaaseen ja hyväntuuliseen tuolijumppaa
Harjoitamme tunneilla koko kehon nivelliikkuvuuksia, 
tukilihaksistoa sekä tasapainoa. Venyttelyt kuuluvat myös tuntien sisältöihin.
Teemme monipuolisia harjoituksia, jotka ovat jokaisen säädeltävissä omalle
keholle sopiviksi. Harjoittelemme enimmäkseen tuolilla istuen.


Venyttely 

Rauhallinen ja kevyt venyttelytunti. Lisäämme liikkuvuutta sekä avaavilla, dynaamisilla liikkeillä, että pidemmillä venytyksillä. Tämä tunti sopii kaikille.


Virkisty ja liiku! 

Tunti sisältää kehon kuormittamista kokonaisvaltaisesti, tasapainon, koordinaation ja motoristen taitojen harjoittamista monipuolisesti. Kehonhuoltoa venyttäen ja vanuttaen. Iloa ja virkistystä keskipäivään! Teemme harjoituksia seisten, istuen ja myös lattiatasolla. Liikekehittelyä tehdään ryhmän tarpeiden mukaan. Lisämaustetta tunneille saadaan seuran jumppavälineistöstä kuten; kepit, kuminauhat, pikkupallot, fitballit, lötköpötköt jne... Tarvitset mukaan oman jumppamaton ja mielellään kevyet tossut.


Voima ja liikkuvuus 

Tunnit sisältävät kokonaisvaltaisesti koko kehoa kuormittavia lihaskuntoliikkeitä sekä nivelten liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Lihaskuntoa kohotetaan käyttämällä vastuksena oman kehon painoa. Nivelten liikkuvuutta lisätään ja pidetään yllä liikkeillä, jotka tehdään nivelten ääriasentoihin asti, mutta lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Tunnit sisältävät joogasta tuttuja liikkeitä, mutta niitä tehdään soveltaen, eikä joogasta tarvitse olla aiempaa kokemusta. Tunnit eivät sisällä hyppyjä eivätkä askelsarjoja. Ne sopivat kaikenikäisille ja -tasoisille kuntoilijoille.


Yoga Flex ™ 

Yoga Flex harjoittelulla lisäät liikkuvuutta sekä kehosi hyvää oloa. Harjoittelun tavoitteena on rentoutuminen, virkistyminen, luonnollinen hengitys, liikkuvuuden ja kehonhallinnan lisääminen. Liikkuvuusliikkeiden alkuasennot ovat helppoja ja joogasta tuttuja. Tunnilla tehdään sekä dynaamisia että staattisia harjoituksia. Jokainen tekee harjoitukset itseään varten omien voimien ja liikkuvuuden sallimissa rajoissa, omaa hengitystä kuunnellen. Rentouttava tunti sopii kaikille.