Harrasteliikunta

Body & Core

Body & Core on monipuolinen lihaskuntotreeni. Tunnilla käydään läpi kaikki lihasryhmät. Pääpaino on rankaa tukevilla lihaksilla. Liikkeet ovat helppoja eivätkä sisällä askelsarjoja.

 

Cross Training

Tehokas sykettä nostava ja isoja lihasryhmiä kuormittava kiertoharjoittelutyyppiinen tunti. Tunnilla tehdään myös kahvakuulilla. Sopii kaikille.

 

Kahvakuula

Kahvakuulatreeni on monipuolista liikuntaa, jossa haasteet eivät lopu koskaan. Tunneilla treenataan lihaskestävyyttä ja voimaa sekä aktivoidaan kehon syviä lihaksia. Toiminnalliset harjoitteet harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota sekä tasapainoa. Tunti sopii naisille ja miehille, joille lihaskuntoharjoittelun perusteet ovat jo tuttuja. Tunti on tasoltaan haastava. Huom! Oma kahvakuula/kahvakuulat mukaan! Naiset: aloittelevat kahvakuulaharjoittelijat, 6-8 kg, edistyneet 10-12 kg. Miehet: aloittelevat kahvakuulaharjoittelijat ja kestävyyslajien harrastajat, 12-14 kg, edistyneet 16 kg ->.

 

Keppijumppa

Kevyehkö jumppa, jossa ensin availlaan kehoa, verrytellään selkää ja hartioita sekä lämmitellään koko kehoa keppiä avuksi käyttäen. Sen jälkeen nostetaan hieman sykettä ja tehdään isoihin lihasryhmiin keskittyviä lihaskuntoliikkeitä, niin ikään kepin avulla. Lopuksi venytellään.

 

Kuntoa ja kehonhuoltoa

Tunnin aluksi herättelemme kehoa joustoilla ja kevyillä venyttelyillä. Sitten kuormitamme hengitys-ja verenkiertoelimistöä reippailla askelluksilla ja koordinaatioharjoituksilla. Tunti sisältää myös tehokkaat monipuoliset lihaskuntoharjoitukset, nivelliikkuvuuksista huolehtimisen ja tasapainon harjoittamisen. Lopuksi palauttavaa venyttelyä. Meillä on myös mahdollisuus käyttää vaihtelevasti erilaisia voimisteluvälineitä tukemaan, virkistämään ja lisäkuormittamaan tunteja. Musiikki on liikkeitä tukevaa ja fiilistelevää. Tule mukaan iloiseen ryhmään, ilman suorituspaineita!

 

RVP

Reipas ja tehokas lihaskuntojumppa, jossa keskitytään vahvistamaan reisi-, vatsa- ja pakaralihaksia.

 

Säpikkäät

Hikeä pintaan ja hymyä suupieleen! Venyttelyä, lihaskuntoa, rytmiä, tanssia, välineliikuntaa, pelejä ja leikkejä. Yhdessä liikkumista aikuisille ja nuorille, joilla on jokin vamma (esim. kehitysvamma), liikuntarajoite, liikunnan aloittamisen arkuus tai ei ole mitään erityistä. Liikumme kaikki oman kunnon mukaan keventäen tai tehoja lisäten, toisiamme tsempaten. Olemme myös vuosittain esiintyneet halukkaiden kanssa seuran liikuntanäytöksessä. Tunneille tarvitset sisäliikuntavaatteet ja -kengät sekä juomapullon.

 

Syvävenyttely

Tehokas tapa muokata kehon asentoa ja päästä eroon ylimääräisistä kireyksistä. Lisäksi se on ihanan rentouttavaa. Aikaa ja hoitoa juuri Sinulle!

 

Vesijumppa

Vesijumppa on tehokas tunti, jossa nostetaan sykettä ja käydään lihasryhmät läpi helpoilla ja tehokkailla liikkeillä. Sopii kaikille.

 

Virkisty ja liiku!

Tunti sisältää kehon kuormittamista kokonaisvaltaisesti, tasapainon, koordinaation ja motoristen taitojen harjoittamista monipuolisesti. Kehonhuoltoa venyttäen ja vanuttaen. Iloa ja virkistystä keskipäivään! Teemme harjoituksia seisten, istuen ja myös lattiatasolla. Liikekehittelyä tehdään ryhmän tarpeiden mukaan. Lisämaustetta tunneille saadaan seuran jumppavälineistöstä kuten; kepit, kuminauhat, pikkupallot, fitballit, lötköpötköt jne... Tarvitset mukaan oman jumppamaton ja mielellään kevyet tossut.

 

Voima ja liikkuvuus

Tunnit sisältävät kokonaisvaltaisesti koko kehoa kuormittavia lihaskuntoliikkeitä sekä nivelten liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Lihaskuntoa kohotetaan käyttämällä vastuksena oman kehon painoa. Nivelten liikkuvuutta lisätään ja pidetään yllä liikkeillä, jotka tehdään nivelten ääriasentoihin asti, mutta lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Tunnit sisältävät joogasta tuttuja liikkeitä, mutta niitä tehdään soveltaen, eikä joogasta tarvitse olla aiempaa kokemusta. Tunnit eivät sisällä hyppyjä eivätkä askelsarjoja. Ne sopivat kaikenikäisille ja -tasoisille kuntoilijoille.

 

Yoga Flex ™

Yoga Flex harjoittelulla lisäät liikkuvuutta sekä kehosi hyvää oloa. Harjoittelun tavoitteena on rentoutuminen, virkistyminen, luonnollinen hengitys, liikkuvuuden ja kehonhallinnan lisääminen. Liikkuvuusliikkeiden alkuasennot ovat helppoja ja joogasta tuttuja. Tunnilla tehdään sekä dynaamisia että staattisia harjoituksia. Jokainen tekee harjoitukset itseään varten omien voimien ja liikkuvuuden sallimissa rajoissa, omaa hengitystä kuunnellen. Rentouttava tunti sopii kaikille.